söndag 3 juli 2011

Midsommar och handarbete

Hexagonfilten blev klar snabbt och kunde lämnas över på midsommarafton. En lyckad present som den blivande mamman helst hade behållit själv :-) Mycket nöjd med att jag tog alla färger och inte valde några få, den blev väldigt färgglad och fin. Prickade flera av de blivand föräldrarnas favoritfärger, som fanns på kuddar, blommor och annat runtom i huset.
Har även hunnit med några små virkade tröjor. Använde ett mönster jag hittat och kände att jag måste prova, såg ut att vara både lättvirkat och fint. Blev mycket nöjd med resultatet men ändrade lite på kanter och knäppning.
De tre hjärtekatterna sitter klara (namnlappar saknas ännu) och inväntar höstens resa till Göteborg. Även det andra kattparet är färdiga och överlämnade till två små nöjda flickor. Överlämnades stax innan sänggång och fick hårt hållna följa med direkt ned i säng. Sjalen i tidigare inlägg fick min syster och en till är stickad samt överlämnad till tvillingarnas mamma, fortfarande ingen åt mig själv, men nästa sjal blir min...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar