onsdag 29 april 2009

Semesterprojektet

Åkte i mars på semester till Dominikanska republiken och behövde något att göra under den långa flygresan. Och det blev en tröja efter ett mönster från Drops. Virkad i ett akrylgarn som fanns i mina gömmor, behövde bara komplettera med något extra nystan. Tänkt som ett ganska billigt tidsfördriv som ju kommer till nytta.

Var borta i två veckor och tröjan var ihopsydd och klar då jag kom hem, men saknar ännu knappar. Plockade snäckor på standen som jag skulle vilja använda, men vet inte hur jag skall göra hål i dem. Får nog prova försiktigt med ett smalt borr.

Virkade inte bara på planet utan även vid polen, där min plats var i skuggan under ett parasoll. Tydligen ett bra sätt att få kontakt med folk, som nyfiket kom fram och frågade vad det skulle bli och hur långt jag kommit.

Är iallafall nöjd med det första plagg jag virkat åt mig själv och den passar nog bra under kommande sommarkvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar