onsdag 29 april 2009

Äldre projekt

Efter att ha sett så många fina bloggar om handarbete, blev jag lockad att starta en egen.

Tänkte börja med att lägga ut ett urval av redan avslutade projekt, för att sedan fylla på efterhand som nya blir klara.

Brukade förut mest sy och brodera (korsstygn) men har mer och mer gått över till virkning. Ingen symaskin att plocka upp och ner när köksbordet är den plats som finns. Har nu sedan vi flyttade till hus, fått ett eget rum att hålla till i, men är ändå fast i virkandet...





Som ni ser, jag gillar att göra saker till små barn. Tycker om projekt som inte tar en evighet att avsluta. Har dock inga egna barn men det finns alltid någon bekant att ge bort sakerna till.

Små filtar som nedan är också kul, har gjort ett antal, både virkade och krokade.
Tycker krokning är roligt och det blir så tjockt och fint, har dock ännu inte gjort något mer avanserat än filtar och ett par små luvtröjor. Den ena ligger ännu oavslutad, behöver stickade muddar. Att sticka är inte min grej, jag kan om jag vill men det är inte alls kul...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar