torsdag 26 maj 2011

Stick och våffelcafé!

Har under våren börjat gå på stickcafé i kyrkan. Har varit riktigt trevligt. Har hakat på de andra och stickat en sjal av ett speciellt sjalgarn (ser ut ungefär som ett fisknät). De andra tillverkar dem på löpand band, men jag nöjer mig nog med en eller två. Snabbstickat och ganska fina, men brukar inte använda sjal/halsduk så ofta. Skulle vara om jag gjorde någon mer, bara för att det finns flera fina färger att välja mellan. Vi får se... Har garn för några till, eller så hamnar det på tradera.
Så här ser min sjal och garnet ut!


Cafeét är på fredagsförmiddagar och den 6/5 när vi var där upptäckte jag att Mathilda fått sin första tand. Stoppade mammas finger i munnen, och där var det ovanligt vasst. Efter några dagar tittade ytterligare en tand fram, båda är där nere. Väntar nu på de övre tänderna, tror att jag skymtar en som är på väg. Hade inte märkt något speciellt på henne, kanske att hon tuggat lite extra på allt som är möjligt att stoppa i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar