torsdag 14 januari 2010

Vantar i ullgarn!

Har köpt ett kg av ett tunnare ullgarn via ebay, och upptäckte att jag gillar ullgarn.
Har tidigare bara haft tjocka ullgarner och de har varit alldeles för sträva/stela.

Färgen på det garn jag köpt är svart och rött. Har nu använt ca 2 av 10 nystan till två par vantar, virkade och krokade efter eget "mönster".
Skrev upp under tiden jag gjorde den första, sen var det bara ett "kopiera".

Har efteråt kommit på några förändringar jag vill prova, så det blir nog ett par till.
Men det får vänta, för nu har jag börjat på ett projekt till hemlispaketet för februari.

2 kommentarer:

  1. Hej min hemlisvän!

    Jag ville bara meddela att ditt januari paket är på väg. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall (man vet ju aldrig med posten, särskilt inte när paket ska korsa landsgränser) ditt paket inte hinner fram innan Januari är slut. Jag var tvungen att snabbt åka till en mycket sjuk familjemedlem och i all hast glömde jag skicka ditt paket innan jag åkte. Men det är iaf skickat idag så det är på väg.
    / din hemlisvän

    Jättefina vantar du har stickat! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Du har en award att hämta i min blogg. :-)

    SvaraRadera